دریل واگنی حفاری چیست؟ مته چرخ واگن نیز نامیده میشود. یک مته بادی است که برای حفاری سنگ و انفجار استفاده میشود. متههای واگن به خاطر پایه واگن مانندی که بر روی آن قرار دارند نامگذاری شدهاند. دریل واگن را میتوان در بالا یا زیر زمین استفاده کرد و مزیت اصلی آن این است که هم قدرتمند و هم قابل حمل است. بسیاری از مدلها را میتوان به صورت دستی یا از طریق یک سیستم خود محرکه جابجا کرد، که باعث میشود متههای سنگ واگن بسیار کاربر پسند باشند.
متههای واگن معمولاً دارای دو چرخ جلو هستند که یکی در دو طرف مکانیزم مته است.
بخش مته دریل واگن روی یک “دکل” قرار دارد که مته را در حالت عمودی نگه میدارد. دسته توسط چرخ عقب قرار دارد که معمولاً در یک محور محدود میچرخد تا به ایجاد ثبات کمک کند.
به منظور حفاری مناسب، مته های سنگ واگن باید پایدار بمانند. بخش “واگن” مته دارای یک سری پایههای تثبیت کننده تلسکوپی است که مته را محکم در موقعیت خود نگه میدارد.
این تثبیت کنندهها به این معنی است که مته برای کارکرد موثر لازم نیست در زمین کاملاً هموار باشد. برای ایجاد پایداری بیشتر، چرخها معمولاً مانند دکل با مکانیزم ترمز در جای خود قفل میشوند.
دریل واگن پنوماتیک
دریل واگنی حفاری و حفاری سنگ میتواند برای ماشین آلات و همچنین برای شخصی که ماشین آلات را اداره میکند سخت باشد. بیشتر دریلهای واگن دارای برخی ویژگیها هستند که به جلوگیری از آسیب به مته و سایش اپراتور کمک میکند. یک مته واگن با کیفیت بالا با اسکلت فولادی سنگین ساختهشدهاست که میتواند در برابر ضربههایی که مته در یک سایت معدن وارد میکند، دوام بیاورد. برای کاهش خستگی اپراتور، برخی از واحدها شامل یک موتور خود رانش و یک مته تغذیه خودکار هستند.
اگرچه متههای چرخ دریل واگنی حفاری معمولاً از نظر اندازه جمع و جور هستند و طول آنها در حدود 6 فوت (1.8 متر) است، اما هنوز هم میتوانند مقداری نیرو داشته باشند. تنوع زیادی در اندازه متههایی که متههای چرخ واگن حمل میکنند وجود دارد.
غیر معمول نیست که مته واگن بتواند سوراخی به قطر حدود 4 اینچ (حدود 10 سانتی متر) و عمق 100 فوت (30.5 متر) یا بیشتر ایجاد کند.
هنگامی که از آن برای رایزر حفاری زیرزمینی استفاده میشود، یکی از ملاحظات مهم در مته واگن این است که ارتفاع دکل چقدر است. برای بالا آمدن کامل دکل، باید سقف کافی در معدن وجود داشته باشد. در غیر این صورت، اپراتور نمیتواند مته را در موقعیت عملیاتی عمودی قرار دهد. به طور کلی، ارتفاع دکل در مته واگن حدود 10-16 فوت (حدود 3-5 متر) فوت متر است.
دریل واگنی حفاری
قیمت دریل واگن
دریل واگنی حفاری را میتوان یا نو یا دست دوم خریداری کرد. آنها معمولاً از طریق فروشندگان شخص ثالث تجهیزات معدنی و همزن برقی صنعتی ارائه میشوند.
تعیین دقیق قیمت متوسط مته واگن تا حدودی دشوار است. با این حال، دیدن عمده فروشان خارج از کشور که متههای واگن را با قیمت 4600 دلار و بالاتر ارائه میدهند، غیرمعمول نیست. به خاطر داشته باشید که این قیمتها میتواند به طور گستردهای با توجه به مدل خاص و پیکربندی مورد نظر خریدار متفاوت باشد.
استفاده از دریل واگنی حفاری راه مهمی برای بهبود سرعت حفاری معدن است، این یک اقدام مهم برای کاهش شدت کار و بهبود شرایط کار است. طبق آمار، راندمان کاری مته واگن 4-2 برابر مته سنگی پایه آری است. با بهبود مستمر تکنولوژی حفاری و انفجار، مته واگن محبوبیت بیشتری پیدا خواهد کرد.
کدام نوع خوراک در مته واگن استفاده میشود؟
دریل واگنی حفاری برای انجام کارهای خود به مکانیک قدرتمند نیاز دارند. بسیاری از نسخهها از سیستم تغذیه درایو زنجیرهای استفاده میکنند. بررسی سریع مکانیک درایو زنجیرهای میتواند در درک نحوه عملکرد آن مفید باشد.
باور کنید یا نه، درایوهای زنجیره ای به دوران یونان باستان برمیگردد. آنها کلید پیشرفت مهمی در فنآوری جنگ محاصره یونان باستان بودند. فیلون بیزانسی، مهندس یونانی که در قرن سوم پیش از میلاد زندگی میکرد، توضیح داد که چگونه پیشرانه زنجیری زمان او در سلف باستانی مسلسل به نام «پلیبولوس» کار میکرد. این سلاح پرتاب موشک دارای یک درایو زنجیرهای برای کمک به شلیک مکرر پرتابهها بود.
ادغام یک درایو زنجیرهای، پلیبولو را از سلف خود، بالیستا، جدا کرد. مانند نسخه امروزی، درایو زنجیرهای در پلیبولو شامل دو چرخ دنده و یک زنجیر بود. این قدرت را به طور مداوم منتقل نمیکرد، اما جد نسخههای بعدی بود که این کار را انجام داد.
درایوهای زنجیرهای مدرن دائماً نیرو را از مکانی به مکان دیگر منتقل میکنند. هر کدام شامل یک زنجیر غلتکی است که روی یک چرخ دنده حرکت میکند.
دندانههای چرخ دنده با سوراخهای زنجیره غلتکی ردیف میشوند که چرخ دنده را میچرخاند و زنجیر را حرکت میدهد. مفهوم درایو زنجیرهای در اختراعات بعدی مانند موتور سیکلت تبدیل شد. هنگامی که این اختراع به عنوان یک زنجیر زمان اقتباس شود، میل بادامک در موتورهای پیستونی امروزی را به حرکت در میآورد. بدون درایوهای زنجیرهای، ما خودرو نخواهیم داشت.
درایوهای زنجیرهای دریل واگن
سیستمهای تغذیه دریل واگنی حفاری با درایوهای زنجیرهای که توسط موتورهای کوچک تغذیه میشوند، کار میکنند. این سیستمهای تغذیه معمولاً خود روغن کاری میشوند. این امر کلیدی است زیرا خوراک وظیفه تبدیل مته و سوراخهای حفر کننده به سنگ را بر عهده دارد.
تفاوت بین دریل واگن و جک همر
دریل واگنی حفاری و چکشهای همر هر دو متههای پنوماتیکی هستند که برای سوراخ کردن سطوح سخت طراحی شدهاند. با این حال، آنها در برنامههای مختلف استفاده میشوند. تفکیک طراحی و عملکرد هر دستگاه میتواند به شما کمک کند تا بفهمید چه چیزی هر یک را متمایز میکند.
مزایای دریل واگنی حفاری
دریل واگنی حفاری به طور کلی از شاسی، بوم، نیروی محرکه، سیستمهای کنترلی و دستگاه حفاری تشکیل شدهاست (دریل واگن هوای آزاد مجهز به سیستم غبارگیر است). دارای ویژگی های زیر است:
مجهز به میزبان با کارایی بالا: به منظور ایفای کامل نقش مته واگن، آنها معمولاً به ضربه زن یا دستگاه حفاری سنگ با کارایی بالا مجهز میشوند.
به منظور افزایش سرعت حفاری و حل مشکل چسبندگی فولاد، یک مکانیسم چرخش رانش پروانه و گشتاور بزرگ را اتخاذ کنید.
فناوری هیدرولیک به طور گسترده استفاده میشود: به منظور بهبود قابلیت اطمینان و پایداری مته سنگ، بازوی ماشین آلات حفاری، رانشگرها و جکهای هیدرولیک به طور کلی در ساختار هیدرولیک هستند و به طور کلی مجهز به قفل هیدرولیک در جلوی سیلندر روغن کاری هستند.
قابلیت حفاری پایدار
سازهها برای استحکام بیشتر طراحی شدهاند
چرخ عقب قابل چرخش 90 درجه برای جلوگیری از حرکت در حین سوراخ کردن
چرخهای ترمز موثر با تثبیت کنندههای قابل تنظیم تلسکوپی در جلو، دستگاه را محکم نگه میدارد
مانور آسان – هم در حالت دستی و هم در حالت خود رانش
بنابراین، مهم نیست که مته سنگ در حال حفاری سوراخ انفجاری باشد یا در حال حرکت به سمت جلو، آن قطعات مهم به دلیل تغییر بار، لرزش دستگاه، شکستن لوله روغن و نشت روغن اتصال حرکت نمیکنند.
سوالات متداول :
دریل واگنی حفاری چیست؟
دریل واگنی حفاری برای حفاری های تولیدی در معادن و معادن روباز، تزریق و انکرینگ استفاده میشود. در معادن زیرزمینی برای حفاری تولیدی با دکل کوتاه شده استفاده میشود. با یک کیت تبدیل میتوان آن را از نسخه TH به نسخه DTH تبدیل کرد.
عملکرد دریل واگنی حفاری چیست؟
دریل واگنی حفاری، متههای واگن WORD واحدهای مستقلی هستند که برای عملکرد فقط به یک واحد انرژی نیاز دارند. این پکیجهای حفاری با وزن سبک و با ظرفیت بالا برای حفاری در مکانهای با دسترسی محدود ایدهآل هستند.
انواع دریل واگنی حفاری کدامند؟
انواع ماشین و دریل واگنهای حفاری:
دستگاه حفاری شعاعی، دستگاه حفاری عمودی، دستگاه حفاری اتوماتیک، دستگاه حفاری چند اسپیندل، دستگاه حفاری سوراخ عمیق، دستگاه حفاری حساس، دستگاه حفاری قابل حمل، دستگاه حفاری باند.
2 نوع روش حفاری چیست؟
بر اساس مواد به دست آمده از سوراخ، دو نوع اصلی وجود دارد. 1. CORE DRILLING: که در آن میتوان با استفاده از هسته حفاری به دست آورد.
دریل واگن هیدرولیک
همانطور که احتمالا میدانید، چکش های جک ابزار دستی هستند که برای پاکسازی سنگ یا بتن در پروژههای ساختمانی استفاده میشوند. گاهی اوقات به عنوان چکش تخریب نیز شناخته میشود، این ماشینها نیروی زیادی وارد میکنند و میتوانند 100 پوند یا بیشتر وزن داشته باشند. میتوانید چکشها را بهعنوان حفاریهای نقطهای قابل حمل در نظر بگیرید که حمل و نقل از مکانی به مکان دیگر آسانتر از یک دستگاه حفاری بزرگتر است.
منشاء جک چکش در مته بخاری است که در سال 1806 اختراع شد. توسعه آن بعداً منجر به متههای پنوماتیک مورد استفاده در معدن و حفاری و سپس به ضربهای شد که در سال 1849 توسط جاناتان کوچ به ثبت رسید. اما این ویلیام مکروی بود که ابزاری بادی ساخت که چکش و اسکنه را با هم ترکیب میکند. او حق ثبت اختراع خود را به موجودی آمریکایی چارلز برادی کینگ فروخت که به نوبه خود اولین جک چکش مدرن را در سال 1892 ایجاد و ثبت کرد.
دریل واگن بادی
dosingpomp نحوه استخراج معدن را در آن دوران متحول کرد. قبل از شروع کار، کارگران از پتک و قهوهای خالص برای شکستن سنگهای جامد استفاده میکردند. اگرچه موتورهای بخار میتوانستند وظایف مشابهی را انجام دهند، اما از احتراق برای تولید بخار استفاده کردند. گازهای داغ در یک معدن تاریک و تنگ دستوری برای فاجعه ایجاد کردند. اما چکشها از هوای فشرده برای اعمال نیروی لازم برای شکستن سنگ استفاده میکردند.
چکشهای جک امروزی بر اساس یک اصل ساده کار میکنند: یک محفظه استوانهای که هوای فشرده در آن جریان مییابد و یک شیر ماشه را فعال میکند که با سرعت بسیار بالایی باز و بسته میشود. باز کردن سوپاپ، هوای تحت فشار را وارد محفظه پیستون میکند: هنگامی که فشار به اندازه کافی افزایش یافت، پیستون با بیت برخورد میکند و شیر ماشه بسته میشود. بیت به یک فنر متصل است که آن را به موقعیت اولیه خود باز میگرداند. این فرآیند با سرعتی فوقالعاده سریع اتفاق میافتد و به ذره اجازه میدهد از روی سنگ یا بتن جدا شود.
دریل واگن چیست؟
دریل واگنی حفاری، قادر به حفاری سوراخ های قطر 90-120 میلی متر دریل واگنی تا عمق 36 متر است. در معادن باز ریخته گری برای اهداف حفاری و انفجار استفاده میشود. دریفتر پنوماتیکی را میتوان برای انجام حفاری دریفتر نصب کرد. بر روی قاب جعبه ناهموار نصب شده، برای جابجایی آسان از سوراخی به سوراخ دیگر، بر روی چرخها نصب میشود و میتواند سوراخ هایی را از عمودی به افقی ایجاد کند. این متهها برای کار با قطر 76 میلی متر در 2 متر در دسترس هستند. لولههای حفاری (6 1/2 فوت) 3 (10 فوت) متری.
داده های تکنیکی دریل واگنی
حالت حفاری | پایین چکش هوا |
---|---|
قطر سوراخ | 90 میلی متر ~ 120 میلی متر (3½ اینچ ~ 4¾ اینچ) |
حداکثر عمق حفاری | 36 متر (120 فوت) تحت شرایط حفاری مطلوب |
قطر لوله مته | 76 میلی متر (3 اینچ) |
طول لوله مته | 3 متر (10 فوت) (اختیاری 2 متر (6 فوت)) |
سر چرخشی (گشتاور) | 1250 نیوتن متر |
سرعت | 0~60 دور در دقیقه |
نیروی تغذیه | 21.5 کیلونیوتن |
طول کل (فید) | 5000 میلی متر |
طول سفر | 4650 میلی متر |
نصب | نصب شده بر روی قاب جعبه ناهموار، نصب شده بر روی چرخ هایی با چرخ محرک جلو |
کمپرسور هوای پیشنهادی | فشار کاری 10.5 بار 14 بار / FAD: 450 ~ 500 CFM |
طول حمل و نقل | 5000 میلی متر (16.4 فوت) |
عرض حمل نقل | 2040 میلی متر (6.7 فوت) |
ارتفاع حمل و نقل | 1050 میلی متر (3.5 فوت) |
وزن تقریبا | 1500 کیلوگرم (55336 پوند) |